اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی، مقالات

اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی، مقالات

چگونه در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیریم؟

راهنمای سئو سایت و ایندکس شدن در گوگل

شما یک وب سایت زیبا ایجاد کرده اید، اما هنوز در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشده اید. این موضوع ممکن است سبب نگرانی شما شده باشد. چگونه می توانید توجه موتورهای جستجوگر بزرگ را به وب سایت خود جلب کنید.

گوگل هر روز میلیاردها وب سایت را بررسی می کند. چگونه این کار را انجام می دهد... و چگونه می توانید توجه بیشتری از گوگل دریافت کنید؟ بیایید نگاهی بیندازیم بر این که چگونه گوگل یک وب سایت را ایندکس، تجزیه و تحلیل و سپس رتبه بندی می کند و شما چه کاری می توانید برای کمک به روند کار انجام بدهید.

  1. ایندکس وب سایت در گوگل

درست مانند دفترچه های تلفن در گذشته، موتورهای جستجو دارای فهرست بزرگی از تمامی صفحات وب سایتهایی هستند که شناسایی شده اند. سایت شما تنها در صورتی می تواند در SERP ها  (مخفف "صفحات نتایج موتور جستجو")  ظاهر شود که در آن پایگاه داده باشد.

گوگل چگونه وب سایت شما را ایندکس می کند؟

موتورهای جستجو از خزنده ها برای یافتن وب سایت های جدید، استفاده می کنند؛ خزنده ها، ربات های مجازی هستند که به طور خودکار از وب سایتها بازدید می کنند. هر روز و در تمام طول روز، خزنده ها از همه صفحات وب سایتها بازدید می کنند. آنها از متن، توضیحات تصویر و تمام پیوندهای موجود در سایت بازدید می کنند. در این مرحله، آنها فقط می خواهند بدانند که چه چیزی در آنجا وجود دارد تا بعداً بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند.

چگونه وب سایت خود را در فهرست گوگل قرار دهید؟

قبل از اینکه سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود، موتور جستجو باید بداند که سایت شما وجود دارد. از نظر فنی، ما می خواهیم موتور جستجو، سایت شما را به فهرست وب سایتهای شناخته شده خود اضافه کند. این اولین چیزی است که می توان روی آن کار کرد: هر کاری که برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید تنها در صورتی می تواند تفاوتی ایجاد کند که در وهله اول، موتور جستجو، سایت شما را ببیند.

اگر طراحی سایت خود را تازه شروع کرده اید و سایت شما جدید است، خزندگان موتور جستجو، احتمالاً طی چند روز یا چند هفته آن را پیدا خواهند کرد. اما اگر می خواهید روند کار را سرعت ببخشید، بهترین راه برای ایندکس شدن سریع سایت، ثبت نام در حساب رایگان کنسول جستجوی گوگل و استفاده از ابزار بازرسی آدرس ) (URL Inspection Tool آن است.

آیا سایت شما قبلاً ایندکس شده است؟

سریعترین روش برای بررسی ایندکس شدن سایت شما این است که گوگل را باز کنید و در نوار جستجو تایپ کنید:

آدرس وب سایت شماsite:

(مثال، site:my-sample-website.com)

یک بررسی سریع به شما نشان می دهد که آیا گوگل می داند وب سایت شما وجود دارد یا نه. اگر وب سایت شما ایندکس نشده بود، نگران نباشید - به زودی گوگل سایت شما را ایندکس خواهد کرد.

دکمه اینتر را بزنید و لیستی از تمام صفحات وب سایت شما که در فهرست گوگل قرار دارند در لیست نتایج نشان داده می شود. اگر وب سایت شما ایندکس نشده باشد، به شما خواهد گفت: " جستجوی شما: my-sample-website.com - با هیچ اسنادی مطابقت ندارد."

  1.  تجزیه و تحلیل وب سایت توسط گوگل

هنگامی که خزنده موتور جستجو دانست که سایت شما وجود دارد و چه چیزی در آن موجود است، وقت آن می رسد تا آنچه را که می یابد تجزیه و تحلیل کند. این تجزیه و تحلیل به یک رتبه بندی ختم می شود: لیستی از صفحات موجود در اینترنت که با یک عبارت خاص جستجو، بهترین مطابقت را دارند.

وب سایت شما به چه سؤالاتی پاسخ می دهد؟

موارد زیادی وجود دارد که گوگل هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت، به آن توجه می کند. موتور جستجو می خواهد بداند سایت شما در مورد چیست و مهمتر از آن، چه موقع باید وب سایت شما را به افرادی که جستجو می کنند نشان دهد. موتور جستجو می کوشد دریابد که وب سایت شما برای کدام عبارت جستجو، مناسب است.

کمی ظرافت در این فرایند وجود دارد و الگوریتم های گوگل، طی سالهای متمادی بهتر و بهتر شده اند. به عنوان مثال، اگر سایت شما مربوط به قهوه است، آیا وب سایت شما باید وقتی مردم به دنبال بهترین مکان برای نوشیدن قهوه در شهر خود هستند نمایش داده شود یا وقتی مردم به دنبال یک تولیدکننده قهوه خوب برای کافه خود می گردند. الگوریتم های موتور جستجو می توانند به محتوای شما نگاه کنند، متن شما را بخوانند و به آن سوال پاسخ دهند.

3. رتبه بندی وب سایت توسط گوگل

هنگامی که موتور جستجو، تجزیه و تحلیل خود را انجام داد، می خواهد تشخیص دهد که آیا سایت شما نسبت به سایر وب سایتهای رقیب، ارتباط بیشتر یا کمتری با آن عبارت جستجو دارد. برای انجام این کار، از حدود 150 عامل رتبه بندی مختلف (و برخی می گویند حتی تعداد بیشتری) استفاده می کند. برخی از اینها نسبت به سایرین اهمیت بیشتری دارند.

متأسفانه، لیست ساده ای برای پیگیری همه عوامل مختلف رتبه بندی وجود ندارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو دقیقاً به ما نمی گویند که به دنبال چه چیزی هستند، زیرا نمی خواهند ما شروع به دستکاری نتایج جستجو کنیم. خوشبختانه، گوگل رهنمودهای کلی ارائه می دهد. افرادی که کار سئو انجام میدهند، اغلب آزمایش هایی را انجام می دهند تا ببینند عملکرد موتورهای جستجو نسبت به محتوای یک وب سایت چگونه است.

با استفاده از این اطلاعات، می توانید بهینه سازی سایت خود را انجام دهید و برای عبارات خاص جستجو، رتبه بالاتری کسب کنید. در حالی که یک حرفه مستقل SEO به دلیل تفاوت های ظریف بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد، می توانید با این مراحل ساده شروع کنید:

کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا ایده هایی را برای پیدا کردن عبارت جستجویی که می خواهید هدف گذاری کنید بدست آورید.

قسمت تنظیمات SEO در وب سایت خود را باز کنید و هر قسمت خالی مانند عنوان صفحه اصلی و عنوان وب سایت خود را پر کنید. با استفاده از برخی از کلمات کلیدی مورد نظر خود، از این قسمت ها برای توصیف اینکه سایت شما در مورد چه چیزی است استفاده کنید.

عناوینی را به وب سایت خود اضافه کنید تا به متن خود، ساختار ببخشید (موتورهای جستجو از این عناوین برای کمک به درک موضوع سایت شما و چگونگی سازماندهی آن استفاده می کنند) و قسمت های متن جایگزین را در تصاویر خود پر کنید.

محتوای وب سایت خود را بهبود ببخشید. تنظیمات SEO تنها تا اینجا به شما کمک خواهند کرد. مهمترین عامل در رتبه بندی موتورهای جستجو، داشتن متن مناسب و باکیفیت در وب سایت است.


. خزیدن دوباره و بررسی برای بروزرسانی

بنابراین، اکنون سایت شما ایندکس شده است. و شما برای بهینه سازی برخی از عبارات جستجو، تغییراتی ایجاد کرده اید. حالا چه اتفاقی می افتد؟

کمی طول می کشد تا گوگل بتواند تغییرات شما را ببیند.

اکنون، منتظر می مانیم. قبل از اینکه تغییرات شما در نتایج جستجو تأثیر داشته باشد، خزنده باید آنها را ببیند. در بازدید بعدی، خزنده به سایت شما نگاه می کند تا ببیند آیا از آخرین باری که در آنجا بوده تغییراتی ایجاد شده است یا نه. اصولاً می خواهد بداند: آیا دلیلی وجود دارد تا شیوه نمایش این سایت به جستجوگرها را تغییر دهم؟

اینکه یک وب سایت هر چند وقت یک بار توسط خزنده بازدید می شود برای هر وب سایت متفاوت است. به نظر می رسد که منطق گوگل بر اساس حفظ و به روز بودن نتایج جستجو است. اگر یک وب سایت خبری ملی محبوب با محتوای جدید در هر روز را اداره می کنید، خزندگان اغلب به سایت شما مراجعه می کنند. اگر سایت شما فقط یک بار در سال تغییر می کند، خزیدن بعدی، زمان بیشتری طول خواهد کشید. به همین دلیل ایده خوبی است که اطلاعات خود را به طور مرتب بروزرسانی کنید و تمام اطلاعاتتان را تازه نگه دارید.

هنگامی که سایت شما دوباره ویرایش و تجزیه و تحلیل شد، ممکن است جایگاه شما برای یک عبارت جستجوی خاص، چند موقعیت تغییر کند. حتی ممکن است برای عبارت جستجوی دیگری، افت پیدا کند.

بسیاری از ابزارهای SEO وجود دارند که می توانند به شما در ردیابی این تغییرات در رتبه بندی کمک کنند. کنسول جستجوی گوگل بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد رتبه بندی های شما در گوگل است:

  1. وارد حساب کنسول گوگل شوید.
  2. به Search Traffic > Search Analysis بروید
  3. Positions را در نوار بالا انتخاب کنید

اکنون می توانید موقعیت وب سایت خود را برای عبارات جستجویی که افراد به دنبال آن هستند ببینید. اگر وب سایت برای مدت طولانی وجود داشته است، ممکن است برای عبارات کلیدی مختلفی بازدید کننده دریافت کرده باشید.

در بیشتر موارد، نباید انتظار داشته باشید که سریعاً به جایگاه شماره یک برسید. اما ناامید نشوید. رسیدن به جایگاه اول زمان می برد و این نتیجه‌ی برداشتن بسیاری از گامهای کوچک است. با افزودن مطالب به سایت و افزایش ترافیک سایت، رتبه بندی سایت شما باید به مرور زمان بهبود یابد.

منبع: چگونه توجه موتور جستجوی گوگل را به وب سایتمان جلب کنیم؟

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

طی دو دهه اخیر جذب دانشجوی خارجی توسط ترکیه رشد چشم گیری داشته است.

 در حالیکه در گذشته افراد بیشتر از شرق به غرب برای ادامه تحصیل می رفتند، اما در دهه اخیر شاهد تغییراتی بوده ایم که دانشجویان، کشورهای آسیایی مثل ترکیه، مالزی، چین، ژاپن و  سنگاپور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند.

 طی 10 سال اخیر دانشجویان خارجی دانشگاه های ترکیه، 75 درصد افزایش داشته اند.

 انگیزه تحصیل در ترکیه شامل فرصتی مناسب برای تحصیل با امکانات مناسب و در عین حال هزینه نسبتا ارزان است.

 فرصت های بورسیه که دانشگاه های ترکیه در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند شامل کمک هزینه ماهانه، خوابگاه و بیمه درمانی رایگان و حتی هزینه سفر نیز می شود.

 استانداردهای دانشگاه های ترکیه در حد دانشگاه های اروپایی است.

 رشته های مختلف پزشکی، مهندسی و غیره در دانشگاه های ترکیه تدریس می شوند و هیچ محدودیت سنی برای ادامه تحصیل وجود ندارد.

 به همین خاطر و به دلیل هزینه پایین تحصیل نسبت به کشور های اروپایی، دانشجویان بین المللی فراوانی در دانشگااه های این کشور، مشغول تحصیل هستد.

 مهم تر اینکه مدارک تحصیلی کشور ترکیه، در بسیاری از دیگر کشورها معتبر بوده و می توانید به راحتی برای ادامه تحصیل مقاطع بالاتر در سایر کشورها اقدام نمایید.

 بیشتر دانشجویان خارجی کشور ترکیه از کشورهای همسایه هستند و سوریه رتبه اول را دارد.

 ایران در جایگاه چهارم این دسته بندی قرار دارد.

 همچنین اکثر دانشجویان بین الملللی در شهر استانبول مشغول به تحصیل هستند و بعد از آن دانشگاه های آنکارا و Eskişehir  پذیرای بیشترین تعداد دانشجوی خارجی هستند.

 برای شناخت بهتر دانشگاه های ترکیه، رتبه بندی و معرفی دانشگاه های ترکیه را ببینید.

 هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورها پایین است.

 این مورد برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بیشتر قابل توجه است.

 همچنین خوب است بدانید، هزینه اقامت در خوابگاه بسیار مقرون به صرفه بوده و برخی خوابگاه ها مثل خوابگاه آنکارا یک وعده غذای رایگان به دانشجویان نیز می دهند، که از نظر اقتصادی و هزینه ماهانه دانشجو ،گزینه خوبی برای کم کردن هزینه های زندگی دانشجویی است.

 زبان آموزشی در دانشگاه های ترکیه، زبان ترکی است.

 برخی دانشگاه ها نیز به زبان های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی به تدریس مشغول هستند.

 اگر به این زبان ها مسلط نیستید، نگران نباشید، زیرا دانشگاه کلاس های لازم را برای شما در نظر گرفته است.

 پیش از ورود به دانشگاه آزمونی در نظر گرفته شده که سطح زبان دانشجو را مورد سنجش قرار می دهد.

 در ترکیه دو نوع دانشگاه دولتی و غیر دولتی وجود دارد.

 متقاضیان خارجی، مانند  متقاضیان ترک، می توانند در آزمون دانشگاه های دولتی شرکت کرده و در صورت کسب نمره حد حساب، با هزینه بسیار اندک به ادامه تحصیل در ترکیه بپردازند.

 بعد از پذیرش در دانشگاه های ترکیه، یک ماه فرصت دارید تا برای دریافت اقامت دانشجویی اقدام نمایید.

 زمان اقامت دانشجویی یکساله است، و 60 روز پیش از اتمام مجوز، باید برای تمدید آن اقدام نمایید.

 هزینه تحصیل در ترکیه معمولا بیش از 15 هزار دلار در سال است، اما دانشجویان ممتاز می توانند از بورسیه و وام استفاده نمایند.

 شرایط کار ضمن تحصیل در ترکیه

معمولا دانشجویان برای جبران بخشی از هزینه های خود در طول تحصیل، اقدام به کار در دوران دانشجویی می کنند.

 در گذشته، دانشجویان خارجی در ترکیه اجازه کار نداشتند و نمی توانستند به صورت قانونی کار کنند.

 اما در حال حاضر دانشجویان ضمن تحصیل می توانند کار کنند و خیلی راحت تر اقامت تحصیلی خود را تمدید نمایند.

  اما در مورد دانشجویان سال اول محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

 شما تا زمانی که ویزای تحصیلی معتبر دارید، می توانید مشغول به کار شوید و با اتمام مجوز اقامت تحصیلی و یا انصراف از دانشگاه دیگر قادر به کار کردن نخواهید بود و باید برای دریافت اقامت کاری به صورت جداگانه اقدام نمایید.

 دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند در دانشگاه به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند و درآمد کسب کنند.

 دانشگاه های معروفی که برای انجام امور پروهشی و تحقیقاتی مناسبند عبارتند از: دانشگاه بغازیچی، فنی خاور میانه، سابانچی، کوچ، بیلکنت که در استانبول و آنکارا واقع شده اند.

 برای انجام کارهای دانشجویی در ترکیه لازم است زبان ترکی بلد باشید.

 کارهایی که می توانید به عنوان کار دانشجویی انجام دهید، کار تحقیقاتی، سردبیر، ویراستار و روزنامه نگار، کار در کتابخانه، کار در برخی شرکتها در حوزه آی تی،کار در حوزه گردشگری ، رستوران و فروشندگی است.

 البته قابل توجه است که دانشجویان بورسیه در مقطع کارشناسی اجازه کار کردن ندارند، حتی اگر نوع اقامت آنها به کوتاه مدت تغییر کند.

 دانشجویان اجازه کار در ادارات دولتی و خصوصی را ندارند.

 در حال حاضر، سازمان های ترکیه فرصت کار مناسب را در اختیار فارغ التحصیلان خارجی قرار داده اند و دانشجویان پس از اتمام دانشگاه می توانند وارد بازار کار ترکیه شوند.

 دانشجویان تا یکسال بعد از فارغ التحصیلی می توانند درخواست مجوز کار در ترکیه را داشته باشند.

 متخصصان واجد شرایط مانند پزشکان، مهندسین و کارشناسان IT می توانند به راحتی مشاغل در سطح مدیریتی در بازار کار پیدا کنند.

منبع: تحصیل در ترکیه

مفهوم سفر مشتری در طراحی سایت

تلفن شما زنگ می خورد. ایمیل جدید دارید! چک می کنید و می بینید که یک سفارش جدید در فروشگاه آنلاین و سایت فروشگاهی شما ثبت شده است. عالی است!

 این اولین تعامل شما با مشتری جدید است. 

اما برای مشتری، قبلاً این اتفاق زیاد افتاده است. 

آنها قبل از ثبت سفارش خود، یک سفر کامل را در وب سایت شما طی کرده اند. 

درک این سفر مشتری، سبب می شود بینشی از رفتار خرید مشتریان به دست آورید تا بتوانید استراتژی بازاریابی خود را بهبود ببخشید. 

در این مقاله، ما به توضیح سفر مشتری در طراحی سایت می پردازیم و اینکه چگونه وب سایت شما می تواند بازدیدکنندگان را در طول مسیر، راهنمایی کند. 

سفر مشتری در بازاریابی چیست؟

سفر مشتری هنگامی شروع می شود که مشتری، متوجه شود که به چیزی احتیاج دارد و وقتی برای اولین بار از خرید جدید خود استفاده می کند، به پایان می رسد. 

در این مدت، آنها بر روی آنچه که می خواهند و اینکه از کجا می توانند آن را تهیه کنند، متمرکز هستند.

 مراحل سفر مشتری چیست؟

تعریف سفر مشتری ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. اما به طور کلی شامل چهار مرحله زیر می شود: 

1. آگاهی

مشتری از یک خواسته یا نیاز، آگاهی پیدا می کند. و در مورد گزینه ها و راه حل های مختلف فکر می کند. 

2. توجه

مشتری متوجه می شود چه می خواهد و ترجیحات او چیست. محصولات و شرکتهای مختلفی که نیازهای او را برآورده می کنند، با هم مقایسه می کند. 

3. خرید

مشتری محصولی را خریداری می کند یا خدماتی را سفارش می دهد. 

4- بعد از فروش

مشتری از محصول یا خدمات، استفاده می کند. ممکن است مشتری در این مرحله سؤالی داشته باشد یا به پشتیبانی احتیاج داشته باشد. سپس، مشتری آماده است تا محصول یا خدمات را به دیگران پیشنهاد کند. 

مثال سفر مشتری 

آگاهی: من گرسنه ام. رستوران های زیادی در این نزدیکی می بینم. 

توجه: من غذایی سالم می خواهم و نمی خواهم مسافت زیادی را طی کنم. من یک سالاد آووکادو از رستوران روبروی میدان خواهم گرفت. 

خرید: "سلام، یک سالاد آووکادو، لطفاً." 

پس از فروش: "خوشمزه بود، متشکرم. آیا سالاد آووکادو همیشه در منو هست؟ من باید به خواهرم بگویم، او سالادهای تازه شما را دوست خواهد داشت". 

چگونه سفر مشتری خود را بهبود ببخشید؟

بیشتر اوقات، شما تا زمانی که مشتریان به مرحله خرید نروند، با آنها ملاقات نمی کنید. اما آنها خیلی زودتر شما را ملاقات خواهند کرد! هنگام مقایسه گزینه ها، از صفحات مختلفی در وب سایت شما بازدید می کنند تا به آنها در تصمیم گیری کمک کند. در ادامه، صفحات کلیدی را در وب سایت معرفی می کنیم، که می توانید برای هر مرحله، بهینه سازی صفحات سایت را انجام دهید: 

صفحات مرحله "آگاهی":

صفحه نمونه کارها: در صفحه نمونه کارها در وب سایت، می توانید مشتریان را با کلیت آنچه شما می توانید انجام دهید، تحت تاثیر قرار دهید. 

پروفایل های شبکه های اجتماعی:شبکه های اجتماعی راهی عالی برای فرستادن مشتری به وب سایت شما هستند. چه آنهایی که از قبل شما را دنبال می کرده اند و چه آنهایی که با تبلیغات، شما را در فید خود مشاهده می کنند. 

صفحات مرحله "توجه":

صفحه راهنمای خرید: در این مرحله، بیشتر مشتریان گزینه های پیش روی خود را کاملاً درک نمی کنند و ممکن است احساس گیجی کنند. یک راهنمای خرید واضح برای خلاصه کردن موارد مهم، ایجاد کنید. 

صفحه قیمت گذاری: یک صفحه قیمت گذاری واضح، کمک می کند تا مشتریان تصمیم بگیرند که آیا می توانند محصولات شما را خریداری کنند یا نه. همچنین می توانید از نظرات و رضایتنامه مشتریها برای حمایت از ارزشهای خود استفاده کنید. 

صفحه درباره ما: احساسات، در هر تصمیم خریدی نقش دارند. بنابراین گفتن داستان خودتان و یا نشان دادن تیم دوستانه خود در صفحه درباره ما، می تواند به شما در جلب نظر مشتریان کمک کند. 

صفحات مرحله "خرید":

صفحه بررسی سبد خرید:صفحه سبد خرید در طراحی سایت، یک حلقه مهم در زنجیره است. این جایی است که شما معامله را امضا کرده و پولی را که تجارت شما به آن بستگی دارد تأمین می کنید. 

صفحه شرایط خرید:مشتریان را به دلیل شرایط نامشخص و یا تردید در مورد هزینه های حمل و نقل از دست ندهید. اطمینان حاصل کنید که به تمام سوالات آنها پاسخ داده شده است. 

صفحات "مرحله بعد از فروش":

صفحه سؤالات متداول:صفحه سوالات متداول در طراحی وب سایت، یک صفحه با اهمیت است. با توضیح تنظیمات احتمالی محصول، شرایط لازم برای نگهداری و پاسخ دادن به سایر سؤالات متداول، به مشتریان کمک کنید که بیشترین استفاده را از محصول شما داشته باشند. 

صفحه تماس با ما: با امکان برقراری ارتباط آسان، در مشتریان خود اطمینان خاطر ایجاد کنید. این فرصتی برای شماست که با توجه کردن به مشتری، شهرت خوبی ایجاد کنید. 

در هر مرحله حضور داشته باشید

یک وب سایت خوب به سؤالات مشتریان پاسخ می دهد. در هر مرحله از سفر مشتری به بازدید کنندگان خود، اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه دهید.

منبع: بهترین سفر مشتری را در سایت خود ایجاد کنید.

با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیرید

در سالهای اخیر، درخواست اقامت ترکیه رشد فزاینده ای داشته است.

دولت ترکیه طی سالهای اخیر و با افزایش درخواست ها برای اقامت دائم در ترکیه، اقدام به اصلاح قوانین مهاجرت نمود.

این قوانین مبتنی بر افزایش سرمایه گذاری خارجی ها در ترکیه به خصوص در حوزه املاک و مستغلات بود.

به بیان ساده ترکیه برای اینکه با یک تیر چند نشان را بزند، فرایند هوشنمدانه ای را برای اقامت دائم و شهروندی ترکیه وضع کرد.

شما با خرید ملک در ترکیه در سریعترین زمان می توانید اقامت دائم ترکیه را بدست آورید.

اقامت دائم ترکیه، یعنی شهروندی ترکیه، یعنی اخذ پاسپورت ترکیه و در نهایت تابعیت ترکیه برای مهاجرانی که به دنبال راهی فوری برای اقامت در ترکیه می گردند.

یکی از بیشترین تقاضاها برای اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، از سوی ایرانیان است.

فرصت های کم نظیر سرمایه گذاری و زندگی در ترکیه و همسانی فرهنگی و اجتماعی در بسیاری از موارد باعث شده، ترکیه مقصد اول مهاجرت هموطنان ما شود.

این استقبال و حجم تقاضا ما را بر آن داشت تا با جمع آوری آخرین اطلاعات و قوانین ترکیه در حوزه مهاجرت، و با بهره گیری از مجرب ترین کارشناسان و وکلای حقوقی در ترکیه، بهترین و قانونی ترین شیوه مهاجرت و اقامت سریع در ترکیه را از طریق این مقاله راهنما برای شما هموطنان عزیز بیان نمائیم.

امید است با مطالعه دقیق این مقاله بتوانید تصمیمی مناسب و هدفمند برای اخذ اقامت دائم ترکیه یا سرمایه گذاری در ترکیه اتخاذ فرمائید.

بسته به نیاز خود، نوع اقامت خود را در ترکیه انتخاب کنید.

خرید ملک و اقامت در ترکیه تنها نوع دریافت اقامت در ترکیه نیست.

ترکیه در بسیاری از سطوح از نظر جذب مخاطب و سرمایه گذاری، روشهای مختلفی را مانند یک منو رستوران در اختیار مخاطبان قرار داده تا بر اساس آنچه می خواهند، انتخابی مطمئن را برای خود داشته باشند.

بنابراین، انواع اقامت در ترکیه، با توجه به هدف حضور شما در ترکیه، با توجه به انواع زیر متفاوت است :

1- اقامت کوتاه مدت، که به عنوان اقامت توریستی در ترکیه نیز شناخته می شود

اقامت توریستی به درخواست متقاضی صادر می شود.

این روند با رزرو قرار ملاقات با اداره مهاجرت از طریق وب سایت رسمی ادراه مهاجرت ترکیه و با طی روال اداری در سفارت ترکیه انجام می گیرد.

معمولاً  اقامت کوتاه مدت به مدت یک سال اعطا می شود.

اگر می خواهید راجع به اقامت توریستی ترکیه بیشتر بدانید، کلیک کنید .

2- اقامت طولانی مدت در ترکیه

این امر به عنوان اقامت دائم در ترکیه شناخته می شود.

زمانی این اجازه با تأیید وزارت کشور به خارجی ها داده می شود که، به طور مداوم و بدون وقفه در مدت 8 سال در سرزمین ترکیه اقامت کنند.

شرایط خاص دریافت این اقامت را حتما با کلیک روی عنوان بخوانید.

3- ایجاد کار در ترکیه

شرکت های خارجی که با شرکت های ترکیه کار می کنند و یا در ترکیه ایجاد کار یا کارآفرینی می کنند، مجوز اقامت دریافت می کنند.

این شرکتها که با مجوز دولت ترکیه و قبول قوانین و مقررات می توانند در ترکیه فعالیت کنند، باید حتما 5 شهروند ترکیه ای را استخدام نموده و تحت پوشش خود قرار دهند .

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ثبت شرکت در ترکیه را بخوانید.

4- اقامت دانشجویی در ترکیه

این نوع اقامت به دانشجویانی که برای تحصیل به ترکیه می آیند اعطا می شود.

دانشجویان موظف هستند مدرک دانشگاهی را که توسط دانشگاه کشور خود ثبت شده به تائید دانشگاه های ترکیه برسانند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه های ترکیه، دانشجو می تواند طی مدت تحصیل در ترکیه اقامت داشته باشد.

برای اقامت دانشجویی و شناخت قوانین و مقررات و مراحل آن می توانید  مقاله اقامت تحصیلی در ترکیه استفاده کنید.

5-اقامت بشردوستانه در ترکیه

این نوع اقامت طبق ارزیابی دولت از وضعیت آنها به پناهندگان در ترکیه اعطا می شود.

6-اقامت خانوادگی در ترکیه

اگر با فردی اهل ترکیه ازدواج کرده اید، می توانید برای اقامت خانواده اقدام کنید و می توانید بعد از سه سال تابعیت ترکیه را درخواست کنید.

اقامت خانوادگی را می توان برای اعضای خانواده کارمند دارای مجوز اقامت نیز دریافت کرد.

7-اقامت در ترکیه با خرید ملک

با خرید ملک در ترکیه، شرایط دریافت اقامت خود را تسهیل کنید.

خرید ملک در ترکیه شرایط دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه را تا حد زیادی برای شما تسهیل خواهد کرد.

در ادامه نکات مهمی راجع به شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 مواردی که ممکن است منجر به ابطال قرار داد خرید ملک شود:

۱-چنانچه ملک خریداری شده موجب نقض قوانین کشور ترکیه شود.

۲- چنانچه ملک مورد معامله از طرف وزارت مربوطه و یا سازمانهای امنیتی تائید نگردد.

۳- اتمام مهلت قانونی برای شروع پروژه.

۴- نداشتن پایان کار طبق برنامه ای که به وزارت مربوطه ارائه شده است.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که فرد خارجی خریدار ملک، باید تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه را داشته باشد.

فعلا طبق قوانین ترکیه ، ایرانیان اجازه خرید ملک در ترکیه را دارند.

خریدار و یا وکیل قانونی وی، باید فرم درخواست خود را برای انجام مراحل قانونی انتقال سند و امور اداری را قبل از معامله و عقد قرارداد به وزارت مربوطه ارجاع دهد.

تاخیر در ارائه ی این فرم موجب تاخیر انتقال سند خواهد شد.

منبع:  اقامت ترکیه با خرید ملک

هشتگ ها در شبکه های اجتماعی


اهمیت هشتگ‌ها: بدانید کجا، چرا و چگونه باید از آن استفاده کنید

دیگر هشتگ در شبکه‌های اجتماعی رویکرد جدیدی به حساب نمی‌آید.

به هرحال، اگر شما کسی هستید که به تازگی با هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اید، چیزهایی هست که باید درباره‌ی آن‌ها بدانید.

 شاید فکر کنید که نشانه‌ی پوند (#) فقط برای زمانی که می‌خواهید پست صوتی خود را چک کنید به‌کار می‌رود ،اما باید بدانید که این نشانه وقتی وارد دنیای شبکه‌های اجتماعی می‌شود معنای کاملا متفاوتی دارد.

هشتگ‌ها نقش مهمی در گسترش علایق در اکانت‌های شبکه‌ی اجتماعی و مدیریت شبکه های اجتماعی شما ایفا می‌کنند و در شماری از پلتفورم‌های اجتماعی به کار می‌روند که نمونه‌ی آن‌ها توییتر و اینستاگرام است.

اضافه کردن هشتگ به پست‌ها در دسته‌بندی محتوا برای مخاطبتان به شما کمک می‌کند. از دیدگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی استفاده از هشتگ باعث می‌شود آن‌ها بتوانند پست‌های مرتبط با علایقشان را پیدا کنند و با کاربرانی که همان علایق را در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته اند، از طریق مکالمه در مورد هشتگ خاصی تعامل داشته باشند.

از دیدگاه تجاری، استفاده از هشتگ باعث می‌شود شرکت شما در آن مکالمه‌ها فرصت دیده شدن داشته باشد و شرکت شما به خاطر موضوعات خاصی مورد توجه قرارگیرد.

 

اینکه بدانید هشتگ‌ها را کجا، چرا و چگونه بکار ببرید، می‌تواند دلیل حضور شما را در شبکه‌های اجتماعی به طور فوق العاده‌ای تغییر دهد.


نحوه‌ی استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

مثل توییتر، استفاده از هشتگ در اینستاگرام نیز به شما برای تعامل با مخاطبانی ورای فالوورهایتان کمک می‌کند. هشتگ‌ها در اینستاگرام به صورت طبیعی به مخاطب کمک می‌کنند تا به محتوای برندسازی شده با موضوعات و انجمن های دلخواه خود دست پیدا کنند. تعامل با انجمن راه خوبی برای ساخت برند است و هشتگ‌های اینستاگرام به شما اجازه می‌دهند با انجمن خاصی تعامل داشته باشید. هشتگ‌ها در اینستاگرام کاربردی هستند زیرا به دیگر کاربران اینستاگرام در پیدا کردن پروفایل شما کمک می‌کنند و در نهایت احتمال جذب فالوور را افزایش می‌دهند.

بر خلاف توییتر استفاده‌‌ی بیشتر از هشتگ‌های اختصاصی در اینستاگرام به شما در ایجاد مخاطبانی بزرگتر برای کسب و کارتان کمک می‌کند.  نکته‌ای که هنگام  ایجاد پست در اینستاگرام  باید در نظر داشته باشید این است که هشتگ‌هایی که مخاطبانتان استفاده می‌کنند را بررسی کنید و سعی کنید بین هشتگ‌های خودتان و آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر شما از هشتگ‌های عمومی برای عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد تعامل زیادی نخواهید داشت و عکس‌هایتان آنگونه که می‌خواهید و انتظارش را دارید برجسته نخواهند شد.

منبع: نحوه استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی