اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی، مقالات

اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی، مقالات

چگونه در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیریم؟

راهنمای سئو سایت و ایندکس شدن در گوگل

شما یک وب سایت زیبا ایجاد کرده اید، اما هنوز در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشده اید. این موضوع ممکن است سبب نگرانی شما شده باشد. چگونه می توانید توجه موتورهای جستجوگر بزرگ را به وب سایت خود جلب کنید.

گوگل هر روز میلیاردها وب سایت را بررسی می کند. چگونه این کار را انجام می دهد... و چگونه می توانید توجه بیشتری از گوگل دریافت کنید؟ بیایید نگاهی بیندازیم بر این که چگونه گوگل یک وب سایت را ایندکس، تجزیه و تحلیل و سپس رتبه بندی می کند و شما چه کاری می توانید برای کمک به روند کار انجام بدهید.

  1. ایندکس وب سایت در گوگل

درست مانند دفترچه های تلفن در گذشته، موتورهای جستجو دارای فهرست بزرگی از تمامی صفحات وب سایتهایی هستند که شناسایی شده اند. سایت شما تنها در صورتی می تواند در SERP ها  (مخفف "صفحات نتایج موتور جستجو")  ظاهر شود که در آن پایگاه داده باشد.

گوگل چگونه وب سایت شما را ایندکس می کند؟

موتورهای جستجو از خزنده ها برای یافتن وب سایت های جدید، استفاده می کنند؛ خزنده ها، ربات های مجازی هستند که به طور خودکار از وب سایتها بازدید می کنند. هر روز و در تمام طول روز، خزنده ها از همه صفحات وب سایتها بازدید می کنند. آنها از متن، توضیحات تصویر و تمام پیوندهای موجود در سایت بازدید می کنند. در این مرحله، آنها فقط می خواهند بدانند که چه چیزی در آنجا وجود دارد تا بعداً بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند.

چگونه وب سایت خود را در فهرست گوگل قرار دهید؟

قبل از اینکه سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود، موتور جستجو باید بداند که سایت شما وجود دارد. از نظر فنی، ما می خواهیم موتور جستجو، سایت شما را به فهرست وب سایتهای شناخته شده خود اضافه کند. این اولین چیزی است که می توان روی آن کار کرد: هر کاری که برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید تنها در صورتی می تواند تفاوتی ایجاد کند که در وهله اول، موتور جستجو، سایت شما را ببیند.

اگر طراحی سایت خود را تازه شروع کرده اید و سایت شما جدید است، خزندگان موتور جستجو، احتمالاً طی چند روز یا چند هفته آن را پیدا خواهند کرد. اما اگر می خواهید روند کار را سرعت ببخشید، بهترین راه برای ایندکس شدن سریع سایت، ثبت نام در حساب رایگان کنسول جستجوی گوگل و استفاده از ابزار بازرسی آدرس ) (URL Inspection Tool آن است.

آیا سایت شما قبلاً ایندکس شده است؟

سریعترین روش برای بررسی ایندکس شدن سایت شما این است که گوگل را باز کنید و در نوار جستجو تایپ کنید:

آدرس وب سایت شماsite:

(مثال، site:my-sample-website.com)

یک بررسی سریع به شما نشان می دهد که آیا گوگل می داند وب سایت شما وجود دارد یا نه. اگر وب سایت شما ایندکس نشده بود، نگران نباشید - به زودی گوگل سایت شما را ایندکس خواهد کرد.

دکمه اینتر را بزنید و لیستی از تمام صفحات وب سایت شما که در فهرست گوگل قرار دارند در لیست نتایج نشان داده می شود. اگر وب سایت شما ایندکس نشده باشد، به شما خواهد گفت: " جستجوی شما: my-sample-website.com - با هیچ اسنادی مطابقت ندارد."

  1.  تجزیه و تحلیل وب سایت توسط گوگل

هنگامی که خزنده موتور جستجو دانست که سایت شما وجود دارد و چه چیزی در آن موجود است، وقت آن می رسد تا آنچه را که می یابد تجزیه و تحلیل کند. این تجزیه و تحلیل به یک رتبه بندی ختم می شود: لیستی از صفحات موجود در اینترنت که با یک عبارت خاص جستجو، بهترین مطابقت را دارند.

وب سایت شما به چه سؤالاتی پاسخ می دهد؟

موارد زیادی وجود دارد که گوگل هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت، به آن توجه می کند. موتور جستجو می خواهد بداند سایت شما در مورد چیست و مهمتر از آن، چه موقع باید وب سایت شما را به افرادی که جستجو می کنند نشان دهد. موتور جستجو می کوشد دریابد که وب سایت شما برای کدام عبارت جستجو، مناسب است.

کمی ظرافت در این فرایند وجود دارد و الگوریتم های گوگل، طی سالهای متمادی بهتر و بهتر شده اند. به عنوان مثال، اگر سایت شما مربوط به قهوه است، آیا وب سایت شما باید وقتی مردم به دنبال بهترین مکان برای نوشیدن قهوه در شهر خود هستند نمایش داده شود یا وقتی مردم به دنبال یک تولیدکننده قهوه خوب برای کافه خود می گردند. الگوریتم های موتور جستجو می توانند به محتوای شما نگاه کنند، متن شما را بخوانند و به آن سوال پاسخ دهند.

3. رتبه بندی وب سایت توسط گوگل

هنگامی که موتور جستجو، تجزیه و تحلیل خود را انجام داد، می خواهد تشخیص دهد که آیا سایت شما نسبت به سایر وب سایتهای رقیب، ارتباط بیشتر یا کمتری با آن عبارت جستجو دارد. برای انجام این کار، از حدود 150 عامل رتبه بندی مختلف (و برخی می گویند حتی تعداد بیشتری) استفاده می کند. برخی از اینها نسبت به سایرین اهمیت بیشتری دارند.

متأسفانه، لیست ساده ای برای پیگیری همه عوامل مختلف رتبه بندی وجود ندارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو دقیقاً به ما نمی گویند که به دنبال چه چیزی هستند، زیرا نمی خواهند ما شروع به دستکاری نتایج جستجو کنیم. خوشبختانه، گوگل رهنمودهای کلی ارائه می دهد. افرادی که کار سئو انجام میدهند، اغلب آزمایش هایی را انجام می دهند تا ببینند عملکرد موتورهای جستجو نسبت به محتوای یک وب سایت چگونه است.

با استفاده از این اطلاعات، می توانید بهینه سازی سایت خود را انجام دهید و برای عبارات خاص جستجو، رتبه بالاتری کسب کنید. در حالی که یک حرفه مستقل SEO به دلیل تفاوت های ظریف بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد، می توانید با این مراحل ساده شروع کنید:

کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا ایده هایی را برای پیدا کردن عبارت جستجویی که می خواهید هدف گذاری کنید بدست آورید.

قسمت تنظیمات SEO در وب سایت خود را باز کنید و هر قسمت خالی مانند عنوان صفحه اصلی و عنوان وب سایت خود را پر کنید. با استفاده از برخی از کلمات کلیدی مورد نظر خود، از این قسمت ها برای توصیف اینکه سایت شما در مورد چه چیزی است استفاده کنید.

عناوینی را به وب سایت خود اضافه کنید تا به متن خود، ساختار ببخشید (موتورهای جستجو از این عناوین برای کمک به درک موضوع سایت شما و چگونگی سازماندهی آن استفاده می کنند) و قسمت های متن جایگزین را در تصاویر خود پر کنید.

محتوای وب سایت خود را بهبود ببخشید. تنظیمات SEO تنها تا اینجا به شما کمک خواهند کرد. مهمترین عامل در رتبه بندی موتورهای جستجو، داشتن متن مناسب و باکیفیت در وب سایت است.


. خزیدن دوباره و بررسی برای بروزرسانی

بنابراین، اکنون سایت شما ایندکس شده است. و شما برای بهینه سازی برخی از عبارات جستجو، تغییراتی ایجاد کرده اید. حالا چه اتفاقی می افتد؟

کمی طول می کشد تا گوگل بتواند تغییرات شما را ببیند.

اکنون، منتظر می مانیم. قبل از اینکه تغییرات شما در نتایج جستجو تأثیر داشته باشد، خزنده باید آنها را ببیند. در بازدید بعدی، خزنده به سایت شما نگاه می کند تا ببیند آیا از آخرین باری که در آنجا بوده تغییراتی ایجاد شده است یا نه. اصولاً می خواهد بداند: آیا دلیلی وجود دارد تا شیوه نمایش این سایت به جستجوگرها را تغییر دهم؟

اینکه یک وب سایت هر چند وقت یک بار توسط خزنده بازدید می شود برای هر وب سایت متفاوت است. به نظر می رسد که منطق گوگل بر اساس حفظ و به روز بودن نتایج جستجو است. اگر یک وب سایت خبری ملی محبوب با محتوای جدید در هر روز را اداره می کنید، خزندگان اغلب به سایت شما مراجعه می کنند. اگر سایت شما فقط یک بار در سال تغییر می کند، خزیدن بعدی، زمان بیشتری طول خواهد کشید. به همین دلیل ایده خوبی است که اطلاعات خود را به طور مرتب بروزرسانی کنید و تمام اطلاعاتتان را تازه نگه دارید.

هنگامی که سایت شما دوباره ویرایش و تجزیه و تحلیل شد، ممکن است جایگاه شما برای یک عبارت جستجوی خاص، چند موقعیت تغییر کند. حتی ممکن است برای عبارت جستجوی دیگری، افت پیدا کند.

بسیاری از ابزارهای SEO وجود دارند که می توانند به شما در ردیابی این تغییرات در رتبه بندی کمک کنند. کنسول جستجوی گوگل بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد رتبه بندی های شما در گوگل است:

  1. وارد حساب کنسول گوگل شوید.
  2. به Search Traffic > Search Analysis بروید
  3. Positions را در نوار بالا انتخاب کنید

اکنون می توانید موقعیت وب سایت خود را برای عبارات جستجویی که افراد به دنبال آن هستند ببینید. اگر وب سایت برای مدت طولانی وجود داشته است، ممکن است برای عبارات کلیدی مختلفی بازدید کننده دریافت کرده باشید.

در بیشتر موارد، نباید انتظار داشته باشید که سریعاً به جایگاه شماره یک برسید. اما ناامید نشوید. رسیدن به جایگاه اول زمان می برد و این نتیجه‌ی برداشتن بسیاری از گامهای کوچک است. با افزودن مطالب به سایت و افزایش ترافیک سایت، رتبه بندی سایت شما باید به مرور زمان بهبود یابد.

منبع: چگونه توجه موتور جستجوی گوگل را به وب سایتمان جلب کنیم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد