اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی، مقالات

اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی، مقالات

قیمت مسکن در شهرهای جذاب ترکیه برای ایرانیان چقدر است؟

 به گزارش خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد این بخش اتفاقا برای ایرانیان نیز بخشی جذاب و قابل توجه محسوب می شود چرا که طبق آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ترکیه پس از عراقی ها دومین گروه بزرگ سرمایه گذاری در بازار مسکن ترکیه، ایرانی ها بوده اند.

 میزان فروش مسکن به خارجی ها در ترکیه در سال گذشته افزایشی سی درصدی را تجربه کرده است. در شرایط کنونی نیز پیش بینی‌ها بر رشد این میزان در سال جاری و سال‌های پیش رو دلالت دارد. عربستانی‌ها، افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها در کنار ایرانیان، عراقی‌ها و البته روس‌ها؛ عمده ترین گروه سرمایه گذاران در بازار مسکن ترکیه هستند.

 پیش از این مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرآنلاین نسبت به خروج سرمایه ها از ایران با هدف خرید مسکن در ترکیه هشدار داده و گفته بود با روند رو به افزایش قیمت مسکن در تهران و شهرهای بزرگ؛ خروج سرمایه از ایران برای خرید ملک در ترکیه شدت خواهد گرفت.

 به گفته وی قیمت مسکن در بهترین شهرهای ترکیه و دیگر کشورهای اطراف با قیمت مسکن در یک منطقه متوسط تهران برابری می کند از این رو بسیاری به این نتیجه می‌رسند که بهتر است اقدام به خرید ملک در این کشورها نمایند.

 مرکز آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرده است: تنها در ماه ژوئن ۶۱هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی در ترکیه فروخته شده است که از این بین، ۱۶.۴ درصد کل معاملات برای خرید ملک در استانبول صورت گرفته است. در این ماه ۲۶۸۹ واحد مسکونی به خارجی ها فروخته شده است که در مقایسه با ژوئن سال قبل ۳۰.۵ درصد بیشتر شده است. اتباع عراقی با خرید ۴۲۹ خانه بزرگ ترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده اند و ایرانی ها با ۴۱۵ واحد، روس ها با ۱۹۰ واحد، آلمانی‌ها با ۱۲۶ واحد، انگلیسی‌ها با ۱۱۳ واحد و کویتی‌ها با ۱۱۲ واحد به ترتیب دومین تا ششمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند.

منبع خبر: خبر آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد